پروژه‌هاي ورزشي در برزخ بودجه پروژه‌هاي ورزشي در برزخ بودجه
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
پروژه‌هاي ورزشي در برزخ بودجه
جام جم آنلاين: به گفته معاون حقوقي و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، در سطح كشور سه هزار پروژه نيمه‌تمام ورزشي وجود دارد كه تكميل آنها به 6500 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

اين در شرايطي است كه بنا بر اعلام اميدوار رضايي رييس فراكسيون ورزش و جوانان مجلس، بودجه اين وزارت براي سال 91، 476 ميليارد تومان است كه از اين مبلغ 234 ميليارد تومان مربوط به انجام كارهاي عمراني و توسعه اماكن ورزشي است.

با يك حساب سرانگشتي به اين نتيجه مي‌رسيم كه اگر همين مبلغ 234ميليارد تومان را بدون احتساب به ميزان تورم مبنا قرار دهيم، ‌قريب به 28 سال طول خواهد كشيد كه پروژه‌هاي نيمه‌تمام ورزشي در سطح كشور تكميل و به بهره‌برداري برسد! البته بايد فرض را بر اين قرار دهيم كه تا آن زمان ديگر پروژه جديدي در سطح كشور تعريف و به اجرا گذاشته نخواهد شد.

اين در شرايطي است كه تا آن زمان بسياري از پروژه‌هاي نيمه‌تمام نيز به علت بدون استفاده ماندن و خاك خوردن از بين خواهند رفت كه به طور طبيعي اين مساله خسراني بزرگ براي ورزش ايران به حساب مي‌آيد.

باز اگر بخواهيم به صحبت‌هاي رييس فراكسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي استناد كنيم؛ «براساس ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مكلف شده براي همه موارد مثل ورزش همگاني، قهرماني، زيرساخت‌ها و كمك به بخش خصوصي و تعاوني‌ها چهار رديف بودجه مستقل ارائه دهد تا مجلس بتواند از بعد نظارتي اين رديف‌هاي بودجه را پيگيري كند، به طوري كه بودجه قهرماني صرف بخش خصوصي نشود يا بالعكس، اما متاسفانه دولت همه اين موارد را در يك رديف بودجه مشترك گنجانده است.»

معناي اين حرف اين است كه نمي‌توان انتظار داشت كل مبلغ 234ميليارد تومان مورد اشاره صرف زيرساخت‌هاي ورزش شود كه به طور طبيعي اين مساله چالشي بزرگ براي ورزش ايران به حساب مي‌آيد و اين در شرايطي است كه ورزش ايران در حال حاضر در زمينه زيرساخت‌ها با كمبودهاي زيادي مواجه بوده و از استانداردها فاصله زيادي دارد.




|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید